Website voor Bastiaansen Bio

“Samen met de mensen van Bastiaansen Bio ontwikkelden we het verhaal van biologische kaas en de nieuwe site.”

 

 

Het idee

Voor Bastiaansen Bio kaas ontwikkelden we de nieuwe site. Met als bijzondere ingrediënten een uniek verhaal over eerlijke grondstoffen en een proces vol aandacht, vakmanschap en tijd. We wilden laten zien dat de keten van ‘goed boeren’ en ambachtelijk kaasmaken bijdragen aan een bijzondere smaak en een uniek product.

 

Het resultaat

Het resultaat van de samenwerking tussen de mensen van Bastiaansen Bio en Das Idee is een inspirerende site die uitgaat van de belevingswereld van de klant. Duurzaamheid, goede zorg voor flora en fauna in de weiden en liefde voor het vee gaan hand in hand met de ambacht van het kaasmaken. Tijdens het proces namen boeren en kaasmakers alle tijd om ons hun verhaal te vertellen. De synergie van deze prettige samenwerking zie je terug in het resultaat. Daar zijn wij bijzonder trots op! 

www.bastiaansen-bio.com

 

“Wat is zo bijzonder aan dit project?”

Dat we veel tijd besteed hebben aan het concept. Het is geen platte kaas-verkoop-site maar een sluitend verhaal van voor de koper belangrijke argumenten. We geven thema’s als biodiversiteit, goed boeren (duurzaamheid), ambacht en vakmanschap volop aandacht. Het maken van kaas is een complex proces dat gaat van gras tot rust-tijd op de plank. Over de aandacht die de boeren en Bastiaansen Bio geven aan dat proces valt niet te twisten.

 

 

“Over smaak valt niet te twisten.
Het zorgvuldige en ambachtelijke proces wilden we graag laten zien.
En dat is volgens mij goed gelukt.”

De conceptfase: design thinking

Bij het ontwerpen begin je natuurlijk met de vraag hoe je je doelgroepen aan je doelstelling verbindt. Bepakt met een flinke dosis ervaring en een objectieve blik op de klant case stappen wij eerst in de schoenen van hùn klant. Wat verwachten zij? Wat willen zij? Waar liggen drempels en hoe nemen we die weg? Tijdens de conceptfase denken we vooral in ‘hoe de dingen werken en hoe kunnen we deze zaken en onze doelgroep beïnvloeden’.

 

Van concept naar ontwerp

De keuzes die we in de conceptfase gemaakt hebben zie je terug in het ontwerp. We praten niet alleen over hoe over onze boeren, we stellen ze ook voor. Bijvoorbeeld door ze te laten vertellen wat zij onder ‘goed boeren’ verstaan, hoe hun bedrijf eruit ziet en waarom ze de biologische bedrijfsvoering belangrijk vinden. Ook de kaasmakers geven op een soortgelijke manier het podium, zo komt de persoonlijke aandacht en het vakmanschap goed naar voren.

 

“De mensen van Bastiaansen Bio namen de tijd voor ons…”

Het verhaal dat we vertellen komt uit het hart en gaat over mensen die met passie en aandacht aan hun product werken… Van boeren die heel bewust kiezen om met de coöperatie samen te werken en met aandacht voor weide, fauna en vee de beste grondstoffen leveren. En over kaasmakers die precies weten wat ze doen, wat ze toevoegen en dat tijd en geduld onmiskenbare ingrediënten zijn.

Tijdens het ontwerpen en het realiseren van de site hebben we met veel mensen kennis mogen maken. Ze namen de tijd om ons mee te nemen in hun verhaal, hun kennis. Die aandacht, dat commitment is volgens mij essentieel voor een succesvolle site.

 

Van online bezoek naar winkelbezoek

Op de website hebben we ook de verkoopkanalen een plek gegeven. Via de postcode of plaats-check vind je eenvoudig een winkel bij jou in de buurt.

 

Social media

In de merkstrategie leggen we met acties de verbinding tussen de site, social media feed en de verkooppunten. We ontwikkelden een strategisch plan en bouwden een aantal ‘doorlopende thema’s in zoals:

• Smaak (receptenpagina)
• Verhalen van boeren
• Verhalen van kaasmakers
• Berichten en nieuws over nieuwe producten
• Seizoensberichten en -artikelen

 

“De mensen van Bastiaansen staan achter hun product en wij achter het onze. De synergie zie je terug in de site…”

Meer weten?

Meer weten over dit project of eens doorpraten wat we voor u kunnen betekenen? We maken graag en vrijblijvend kennis.

 

 Ik word graag geïnspireerd

Meer projecten