* Because life’s to short to do the wrong things

 

Employer Branding

U bent wellicht op zoek naar medewerkers? Omdat u uw groei niet wil laten afremmen door een verhoogde werkdruk, langere wachttijden / tragere respons en misschien wel minder aandacht voor service. Misschien laat u zelfs marktaandeel liggen…

 

De druk op het vinden van nieuwe medewerkers neemt toe. Tijd om anders te denken, voor aantrekkingskracht en voor meer reacties. Tijd om anders te doen, om in de race te blijven. Alstublieft, een aantal tips en inzichten. Word onweerstaanbaar voor nieuw talent.

 

 

  • KernkrachtPodium

1. Investeer in de goede zaak.

Nieuw talent is cruciaal voor groei en komt niet aanwaaien. Het is de normaalste zaak van de wereld om te investeren in het werven van nieuwe klanten en opdrachten…. Waarom dan niet in het werven van talent die groei überhaupt mogelijk maken? Want de bottleneck voor veel bedrijven is om nieuwe medewerkers te vinden om groei mogelijk te maken; groei in omzet en groei in kwaliteit.

2. Zoek anders

“Willen we talent aan ons binden dan moeten we ons allereerst beseffen dat het plaatsen van een vacature op eigen site of op een vacaturesite niet langer zal werken. Er lopen immers weinig mensen rond die geen baan kunnen vinden, laat staan de gekwalificeerde en gemotiveerde m/v waar u naar op zoek bent. Met een vacature mikt u dus op een target die er wellicht allang niet meer is….  U zult dus actiever aan de bak moeten om mensen te verleiden en te overtuigen. Wij helpen u met het vormen een strategie waarmee u dat gaat doen: Employer Branding.”

PRAAT EENS DOOR

  • Employer Branding

3. Vinden en verbinden, de juiste waarde(n).

Getalenteerde mensen zorgen voor groei (innovatie en kwaliteit) van het merk. Dat vergroot de aantrekkingskracht op (nieuwe en bestaande) klanten en dat zorgt weer voor een aantrekkelijk portfolio voor nieuwe talenten. Visie, strategie en focus geven doel en richting.

Veel hangt af van een duidelijke visie en een koers waar mensen bij willen horen. Zonder flow en ‘image’ wordt vinden en verbinden moeilijk. Employer Branding gaat over o.a. imago en image, waarden en zingeving, visie en leiderschap en persoonlijk perspectief en ontwikkeling.

4. Iedereen wil werken met ‘a winning team’.

Het beeld dat u uitstraalt op de markt van getalenteerde en vakkundige mensen is essentieel. Vaak wordt alleen nagedacht over de beeldvorming naar de eindklant toe. Wij zijn ervan overtuigd dat beeldvorming naar klant en medewerker hand in hand gaan. Iedereen kiest graag voor een Winning Welcome Team, en voor een bedrijf met een mooi en uitdagend clientèle.

WORDT BEELDBEPALEND

  • Employer Branding
  • Employer Branding

5. Gebruik techniek en ‘be social’.

We kunnen u helpen om op uw doelgroep te targetten. We ontwikkelen campagnes die we via Linkedin en social media lanceren. Via Linkedin targetten we uw boodschap op exact de juiste doelgroep (zie illustratie hiernaast) en social maken we ‘echt social’. Zet uw medewerkers voor u in; zij zijn een magneet voor kandidaten. Als zij een oprecht beeld schetsen dan zit het goed. Het maakt gelijk duidelijk wie de nieuwe collega’s kunnen zijn.

 

Gratis Whitepaper

Stuur ons een berichtje en sturen u ons gratis Whitepaper.

 

 STUUR DIE PAPERS!

 

Meer weten?

Eens verder praten en zien wat wij aan uw Employer Branding kunnen doen? Neem contact met ons op.

 

 Ik word graag geïnspireerd