We zijn er trots op dat we zo’n gevarieerd aantal sprekers hadden. Hieronder kunt u zien wie er bij ons op het podium stond:
Onderwerp: Het belang van jeugdjournalistiek
Tako Rietveld is de eerste Kindercorrespondent ter wereld. Hij laat de stem van de jeugd horen in de media en op zoveel mogelijk andere plekken. Ruim tien jaar lang was Tako verslaggever voor het NOS Jeugdjournaal, waar hij reportages maakte over groot en klein nieuws, altijd met de jeugd in de hoofdrol. In 2015 startte hij als Kindercorrespondent om het belang van jeugdjournalistiek verder uit te dragen en uit te breiden. De grote droom is elk land een eigen Kindercorrespondent te laten hebben.
Onderwerp: Blog, social media en een duizenden-publiek
Een serieus nieuw beroep waar we vaak nog geen kennis van maken: Vlogger. Sabine Koning weet met haar Blog ‘OhMyFoodness’ tienduizenden mensen te bereiken.
Enkele imposante cijfers? Facebook 18.000 volgers, Insta: 31.000 volgers, YouTube: 21.000 volgers, Pinterest: 15.000 volgers. Met haar concept weet ze grote adverteerders als AH, Honig, De Vakantiebeurs, Mediamarkt aan zich te binden. Laat je inspireren in deze Vloggende chef.
Onderwerp: Haal het beste uit jezelf
Arnoud Olie voldoet op veel fronten aan Nietsche’s beschrijving van de ‘vrije geest’. Door zijn authentieke en autonome persoonlijkheid is hij niet bang om zijn eigen koers te varen. Met zijn unieke visie op architectuur en verantwoord ondernemen, inspireert hij zijn werknemers en opdrachtgevers, zodat zij het beste uit zichzelf kunnen halen. Met als uiteindelijk doel, de wereld beter en humaner achterlaten dan dat hij haar aantrof. Niet voor zichzelf, maar voor de volgende generaties.
Onderwerp: Circulaire economie
Vepa zet zich in om als grote projectmeubel fabrikant de fabricage te verduurzamen tot een circulair proces. Ze oogstte veel internationale aandacht met hun Plastic Whale project waarmee Vepa meubelen fabriceert van zwerf plastic uit de Amsterdamse grachten.
Onderwerp: Hoe overleef je schaalvergroting?
Over motivatie binnen de automotive. Wie had ooit gedacht dat het aantal autodealer vestigingen in Nederland zou halveren? Patrick Olgers bouwde samen met zijn compagnon de Dijkstra autogroep in elf jaar tijd uit van 3 naar 13 vestigingen. Mede door te motiveren, inspireren en stimuleren lukte het binnen afzienbare tijd de cultuur in de nieuwe vestiging te veranderen. Patrick neemt jullie mee in de veranderende automotive wereld waarbij naast schaalvergroting en de enorme druk op de aantallen je klant kennen centraal staat en waarin elke medewerker ertoe doet.
Onderwerp: Het succes van je onderneming en Employer Branding
Stel je hebt een prachtig bedrijf en een fantastisch product (of dienst) maar je kan geen personeel vinden? Of je houdt je goede personeel maar niet vast! Dan wordt het lastig om je, zakelijke en persoonlijke, ambities waar te maken. Wat moet je doen?! Gertjan triggert je in deze presentatie over de onderwerpen die een rol spelen bij het succesvol laten verlopen van je recruitmentproces. Niet alleen Employer Branding, maar ook andere relevante onderwerpen komen in sneltreinvaart voorbij.
Onderwerp: Verbeteraars van Gedrag & Beleving
“Wat zou er gebeuren als jouw klant als gast wordt behandeld?” Het is Judith haar overtuiging dat mensen in dienstverlenende posities kunnen leren hoe ze met plezier en met passie hun werk kunnen doen en zo bij te dragen aan de missie van het bedrijf. Dit doet ze op basis van haar kennis van gastvrijheid, haar jarenlange ervaring in training en ontwikkeling binnen de gastvrijheid en haar enthousiasme voor gastheerschap.
Onderwerp: De kracht van de vrijwilliger
Als gewezen huisarts nooit rustig aan doen. Harm staat midden in het leven in is niet te stuiten. Hij zet zich in voor tal van maatschappelijke projecten. Of dat nou de vluchtelingenstroom in Griekenland is, het Nieuwe Ouder Worden of thematiek rondom Vrijwilligerswerk: Harm staat klaar. Hij zal ons meenemen in het grote maatschappelijke belang van vrijwilligerswerk: zonder de inzet van vrijwilligers ziet onze economie er heel anders uit!
We bieden met het concept ‘Kernkracht Podium’ een podium voor sprekers uit diverse vakgebieden en met verschillende visies. We willen samen met hen en het publiek inspireren, ogen openen, ideeën bestuiven en idealen aanmoedigen.
De essentie van deze middag was om een podium te zijn voor alle bezoekers. Of je nou presenteerde of toeschouwer was. ‘Zonder publiek valt er weinig te presenteren’. Het was dus waardevol dat zoveel mensen de weg wisten te vinden naar het podium.
Volgende editie?
Die zal in december plaatsvinden. De drukke zomermaanden slaan we even over. Wilt u erbij zijn? Aanmelden mag alvast via onderstaande button.
Ook het podium op?
U bent van harte welkom! Graag horen we waar u over wilt vertellen via info@dasidee.nl
De kern
Het uitdagende format van 20 beelden x 20 seconden. En natuurlijk: jouw verhaal!
De kracht
Presenteer binnen dit format jouw enthousiasme, jouw idee, ideaal, filosofie, drijfveer, statement, boodschap of experiment. Deel, nodig uit, maak warm, vindt medestanders, creëer kansen en draagvlak. Pak je Podium!
We nodigen je van harte uit op ons Podium.
Daarnaast helpen we je graag om jou in je kracht te zetten en te slijpen tot de essentie. Meer weten?
Vivian Vos: 06 15 27 73 68