social media

Linken en liken,
taggen en tweeten.

“Wij moeten ook maar eens iets doen met LinkedIn!” Iets? Tijd om eens serieus van gedachten te wisselen… Social media is een prachtig medium. Het is goedkoop, snel in te zetten, sexy, eigentijds en waarschijnlijk bevindt uw doelgroep zich er en-masse op. “Waar, waar, waar?”

Wat verwacht u van de ander?

Genoeg redenen dus om hier flink gebruik van te maken. Social media is al even onder ons. Maar weet u inmiddels ook echt het verschil te maken met uw tweets, likes, contacten, hashtags en trending topics? Blogt u al? Of overweegt u zelfs al te gaan vloggen? Tijd om eens stil te staan bij het waarom en hoe dan wel, de noodzaak én het nut. Kortom: over uw social media strategie. 

Aan alle technische mogelijkheden om makkelijk en snel te linken en te liken, te taggen en te tweeten voegen wij graag een belangrijke schakel toe: de bedenktijd. Of zoals Stephen Covey zegt: het verschil tussen reactief en pro-actief. Essentiële tijd om na te denken over wat je eigenlijk wilt zeggen, wat je van de ander verwacht te horen: met welke intentie je een goed gesprek aangaat. Waarom je post, wat je post, hoe je post en met welke follow-up in het achterhoofd.

 

De strategie

In onze social media strategie gaan we uit van een aantal belangrijke voorwaarden:

  • Social media is interactie
  • Sociale media is communicatie
  • Communicatie is altijd dialoog
  • In een dialoog luister je naar elkaar
  • Een dialoog ontwikkelt zich
  • Een dialoog is inhoudelijk altijd interessant en boeit de ander
  • (‘zo niet’: haak af, loop weg, einde gesprek)

 

Social media gaat vooral over de ander, niet over jou

  • Wat over jou gezegd wordt, heeft 1000x meer impact dan wat je zelf zegt.
  • Gebruik dat gegeven, stuur hier op aan.
  • Social media ís sociaal en vaardig communiceren

 

Thumbs up, ja-knikkers en gemiste kansen

Ken je dat? De persoon naast je in een vergadering die ‘zich aansluit bij de vorige spreker’? Zonde dat deze persoon niet zelf een inzicht of commentaar aandroeg, dat had het debat en de ontwikkeling verder gebracht. Gemiste kans. Zonde dat dit via social media talloze malen gebeurt: een Like mag meer worden dan een ‘duimpje’ en een tweet wordt waardevol als ie van commentaar voorzien wordt…

 

Een goed gesprek

Een goed gesprek begint niet met maar wat te roepen. Maar met nieuwsgierigheid en aandacht voor de ander. Wij ontwikkelen strategieën die echt, sociaal en duurzaam zijn. Door na te denken over wat uw boodschap of vraag voor uw doelgroepen kan betekenen, wat de inzet is van wat u vraagt en te bieden heeft.

Hoe kunnen wij u helpen om uw strategie sterk in te zetten en een goede dialoog te starten?

“Dialoog starten?”

Wij bieden een aantal mogelijke trajecten, 
van kort reflecterend, inspirerend tot een maatwerk traject. Kies wat bij u past of laat u adviseren tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Vivian Vos: 06 15 27 73 68

Inspiratiesessie

In een inspirerende sessie reflecteren we graag op uw communicatie. Wij praten u graag bij op zaken als visie, waarden, doelgroepen en doelstellingen, strategie en tactiek.  We vertellen u wat wij zien, lezen, wat we missen, waar de kansen zitten en geven u een inzicht hoe deze te verzilveren.

De inspiratiesessie bestaat uit ca. 3 dagdelen, waarvan 1 sessie en 2 voorbereiding. U kunt aan de hand van de verkregen inzichten besluiten om e.e.a. uit te laten werken.

Meer info

Verdiepingstraject

In een aantal brainstorm- en werksessies nemen we u en uw (directie)team mee in inzichten, het waarom, ideeën en werken toe naar een aantal conclusies waarmee u verder kunt.

Dit traject, voorbereiding en het advies bestaat uit ca. 7 dagdelen, waarvan 3 gezamenlijke sessies. Aan de hand van de sessies leveren wij een samenvatting, advies en inspiratie verslag op. Hiermee kunt u verder.

Meer info

Strategisch maatwerk

We maken aan de hand van een kennismaking en verdiepend interview graag een maatwerkofferte voor u. Deze zal bestaan uit een aantal overzichtelijke fasen en begroting waarin we van een verkenning, doelstellingenbepaling en analyse naar een plan van aanpak en financiële- en tactische planning toe werken.

We leveren een communicatieagenda op waarmee u tactisch aan de slag kunt. U kunt ons ook inzetten voor de uitvoering.

Meer info

#startsociaal.

Tijd om eens na te denken wat social media echt kan toevoegen. Start de dialoog.

Mail mij